Організація освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022-2023 н.р.

Організація інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання

Інклюзія або рівні можливості для кожного

Наша школа – це звичайна загальноосвітня школа, така ж, як і тисячі інших шкіл в Україні. З 2012 року вона стала однією з небагатьох шкіл, які впроваджують інклюзивне навчання.

Ключовий принцип, який лежить в основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Школам необхідно знаходити шляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх дітей, включаючи дітей, які мають фізичні чи розумові проблеми.

В нас створено всі умови для навчання дітей-інвалідів з вадами психофізичного розвитку. А саме – є відповідні програми, приміщення обладнане пандусами та належними туалетними кімнатами.

В нас діти здобувають соціальний досвід, товаришують з ровесниками, перемагають труднощі в навчанні, радіють своїм успіхам – живуть звичайним шкільним життям.

/Files/images/nklyuzya/jy9puробота з асистентом.jpg/Files/images/nklyuzya/uihiз асистентом в класі.jpg

/Files/images/nklyuzya/робота з дефектологом (2).jpg/Files/images/nklyuzya/робота з дефектологом.jpg/Files/images/nklyuzya/Робота з логопедом.jpg/Files/images/nklyuzya/шкільний табір.jpg/Files/images/nklyuzya/WP_001001.jpg/Files/images/nklyuzya/WP_001011.jpg

Інклюзія : питання відкрите…

Статус базового закладу, в якому запроваджено інклюзивне навчання наша школа отримала у вересні 2012 року . На початок минулого року за інклюзивною програмою навчалося двоє дітей. Разом з творчою групою вчителів, для яких питання інклюзії є зовсім новим, ми впроваджували цю інновацію в нашій школі. Та якщо в минулому році в творчій групі працювало 12 вчителів то в цьому році вже 22, бо дітей з психофізичними вадами на двоє стало більше. Тому питання інклюзії залишилось відкритим.

2 жовтня 2013 року творча група в черговий раз зібралась щоб вирішити питання які виникли за місяць роботи. Голова творчої групи Пасека А.В. нагадала вчителям, що таке «інклюзія», розповіла про те які уявлення та стереотипи заважають правильно оцінити інклюзію в школі. Дефектолог Горгуль Ю. П. виступила з доповіддю «Психолого-педагогічна характеристика дітей із затримкою психічного розвитку та розумовою відсталістю» щоб розширити знання про дітей з особливими освітніми потребами.

За планом засідання було проведено захід «Запитання - відповіді». Запрошена на зібрання методист психологічної служби міського методичного кабінету Зінеєвич Н.П. надавала консультацію та давала відповіді на запитання які виникли в ході роботи.

Питання інклюзії і надалі залишається відкритим, адже щоб отримати досвід роботи потрібно попрацювати не один рік і отримати цінну практику. Тому творча група вчителів з інклюзивного навчання, як планово так і позачергово збирається щоб вирішити питання які виникають в роботі з дітьми які мають особливі освітні потреби.

Тренінг

«Колективна співпраця»

31 жовтня 2013 року голова творчої групи вчителів з інклюзивного навчання Пасека А.В. разом з психологом Семенякою А.П. проводили для всіх педагогічних працівників школи тренінг «Командна робота в інклюзивній освіті». Цілями тренінгу були: робота в команді; знаходити міжособистісний контакт; толерантне ставлення. Такий вид роботи як тренінг позитивно сприймається і є найкращим видом навчання.

Школа відкрита для всіх

10 грудня 2013 року в нашій школі проходив робочий семінар для педагогічних працівників, а саме для методистів Ржищівського гуманітарного коледжу. На семінарі були також присутні працівники шкіл, дошкільних навчальних закладів та відділу освіти. Тема семінару «Школа відкрита для всіх», що розкривала суть інклюзивного навчання. Поставлена мета: розкрити зміст інклюзивного навчання, поділитися досвідом та готувати майбутніх молодих спеціалістів-вчителів до роботи в інклюзивній освіті.

/Files/images/nklyuzya/025.JPG

/Files/images/nklyuzya/027.JPG

/Files/images/nklyuzya/030.JPG

/Files/images/nklyuzya/036.JPG

/Files/images/nklyuzya/042.JPG

/Files/images/nklyuzya/051.JPG

/Files/images/nklyuzya/057.JPG

26 березня відбулися чергові збори творчої групи вчителів з інклюзивного навчання. Робота проходила нестандартно. Голова творчої групи Пасека А.В. підготувала для вчителів тренінг темою якого було «Робота з батьками». Тема виявилась актуальною. Всі мали можливість поділитися враженнями, досвідом та обговорити нестандартні ситуації які виникають з батьками.

/Files/images/paseka_av/WP_002166.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002167.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002172.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002173.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002175.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002163.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002165.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002164.jpg

/Files/images/paseka_av/WP_002161.jpg

Тренінг «Інклюзивна модель освіти. Робота з батьками»
Презентація "Інклюзивна модель освіти. Робота з батьками"

Забезпечення соціальної справедливості

5 квітня 2016 року голова творчої групи вчителів з інклюзивного навчання Пасека А.В. разом із корекційним педагогом Горгуль.Ю.П., спільно із мПМПК, а саме практичним психологом Іванчук О.А. проводили для педагогічних працівників тренінг «Забезпечення соціальної справедливості». На тренінгу були присутні вчителі Ржищівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Олега Кошового та вчителі Ржищівської ЗОШ І-ІІ ступенів. Метою тренінгу було ознайомити слухачів із поняттям «соціальна справедливість», «стереотипи»; обґрунтувати шкідливість навішування ярликів; повідомили про форми та прийоми, які сприятимуть формуванню позитивної атмосфери в дитячому колективі для забезпечення інклюзивного навчання; виховувати повагу та уважність один до одного і до оточення.

Також на тренінгу були представлені результати анкетування метою якого було проаналізувати стан обізнаності вчителів з питань інклюзивного навчання; ставлення до дітей з особливими освітніми потребами; визначення допомоги, яку потребує вчитель для покращення реалізації інклюзивного навчання таких дітей.

Всі мали можливість поділитися враженнями, досвідом та обговорити проблеми які виникають в роботі із дітьми з особливими освітніми потребами.

/Files/images/paseka_av/IMG_0480.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0494.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0496.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0497.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0508.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0509.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0512.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0513.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0523.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0534.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0538.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0539.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0542.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0554.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0559.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0566.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0570.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0579.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0584.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0585.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0586.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0587.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0588.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0589.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0590.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0591.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0592.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0594.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0596.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0597.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0598.JPG/Files/images/paseka_av/IMG_0599.JPG

/Files/images/paseka_av/IMG_0600.JPG

/Files/images/paseka_av/Буклет.jpg

/Files/images/paseka_av/Буклет1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 2668

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.